Födelsedag

Lycko mig som fick ha Henke hemma på min födelsedag (och vara ledig från jobbet!!). Han uppvaktade med skönsång på morgonen, och efter en god frukost lastade vi upp cyklarna på taket och körde till för mig okänd destination.

Destinationen var Kaxholmen där vi först testade en MTB-slinga, men bestämde oss sedan för att cykla runt Landsjön. Efter 1 h cykling kom vi till Rudenstams äppelodlingar och café, så då stannade vi för lunch och fika.

På sista bilden kan ni se hur skogen går upp ordentligt på en höjd. När vi satt och åt lunch så sa vi "det är säkert väldigt fin utsikt därifrån..". Henke tog upp sin GPS och mycket riktigt så fanns det en utmarkerad utsiktsplats just där.

Med äppelkaka i magen trampade vi därför vidare mot utsiktsplatsen. 40 min uppförsbacke blandat grusväg, asfalt, kohagar (där vi fick bära cyklarna över staket), och skogsstig senare så var vi framme.

När Vättern tornade upp sig framför mig fick jag gåshud. Oj va vackert det va. Så vi satt där en bra stund och njöt.

Först snårig väg upp...
(null)

Och sen...

Vid 18-tiden var det dags att bege oss tillbaka till bilen. 6 h cykeltur blev det och vi var trötta och goa när vi kom hem så beställde hem burgare och satte på en film och sen var kvällen fulländad.

En otroligt härlig födelsedag som jag fått spendera med två saker jag älskar: Henrik och att utforska naturen och träna samtidigt.